ALHAMDULILLAH PEMBINAAN SURAU BARU AL-FAAIZEEN TELAH SIAP DAN MULA DIGUNAKAN BERMULA 5/3/2013.

TERIMA KASIH KEPADA SEMUA YANG TELAH MENYUMBANG JARIAH SEMOGA ALLAH YANG AKAN MEMBALASNYA DENGAN GANJARAN PAHALA.
********************************************************************************

Solat Jumaat di Surau Al-Faaizeen

Solat Jumaat di Surau Al-Faaizeen

Sunday, October 13, 2013

Persediaan Sambutan Aidil Adha dan Ibadah Korban

Bergambar Kenangan 
Di Serambi Bangunan Serbaguna Al-Faaizeen


Pagi tadi berlangsung satu majlis gotong royong di Surau Al-Faaizeen sebagai persediaan sambutan Hari Raya Aidil Adha dan Ibadah Korban. Seramai lebih kurang 50 orang ahli khariah telah menghadirkan diri untuk menjayakan program gotong royong ini yang bermula seawal 8:30 pagi. Antara agenda utama ialah membersihkan bangunan serbaguna yang baru siap bersebelahan bangunan surau. Pasarana bahagian dapur juga disediakan untuk kegunaan persediaan jamuan daging korban dan aidil adha nanti.

Pihak AJK surau juga telah mengedarkan satu surat pekeliling bertarikh 12/10/13 kepada seluruh ahli khariah surau al-Faaizeen melalui wakil jalan dan blok bangunan masing-masing. Dinyatakan ucapan salam aidil adha kepada ahli khariah dan keluarga, semoga sentiasa dalam lindungan dan rahmat Allah. Sempena menyambut Hari Raya Aidil Adha ini, Urusetia Program Korban Al-Faaizeen 1434H telah bersetuju dalam mesyuaratnya pada 10/10/13 untuk mengagihkan daging korban kepada setiap keluarga Islam di dalam kariah ini. Bersama-sama surat itu disertakan kupon agihan daging korban berkenaan. Para ahli khariah bolehlah mengemukakan kupon ini kepada Urusetia Program Korban 1434H untuk mendapatkan daging korban.

Program Hari Raya Aidil Adha adalah seperti berikut:

1) Takbir Malam Raya 

  • 8:30 mlm - Lepas Solat Isyak
  • 9:30 mlm - Jamuan Malam Raya
2) Solat Sunat Aidil Adha

  • 7:15 pagi - Takbir Raya
  • 8:00 pagi - Solat Sunat Aidil Adha
  • 9:00 pagi - Jamuan Raya
3) Ibadah Korban

  • 10:00 pagi    Sembelihan Lembu Korban
  • 10:30 pagi    Lapahan dan Persediaan
  • 12:00 tgh     Jamuan Tengahari
  • 1:00 tgh      Agihan Daging Korban


Alhamdulillah, semoga ukhwah ahli khariah terus kukuh dalam kita menyambut hari kebesaran dalam Islam ini. Hayatilah erti pengorbanan supaya dapat bekorban apa yang di miliki atau disayangi demi untuk memberi kebahagiaan kepada saudara se Islam kita demi mencari redha Allah. Belakangkan kepentingan diri dan berkorban dengan penuh ikhlas. Semoga pengorbanan ini ada nilaiannya di sisi Allah. 

Selamat Hari Raya Aidil Adha !!

1 comment: