ALHAMDULILLAH PEMBINAAN SURAU BARU AL-FAAIZEEN TELAH SIAP DAN MULA DIGUNAKAN BERMULA 5/3/2013.

TERIMA KASIH KEPADA SEMUA YANG TELAH MENYUMBANG JARIAH SEMOGA ALLAH YANG AKAN MEMBALASNYA DENGAN GANJARAN PAHALA.
********************************************************************************

Solat Jumaat di Surau Al-Faaizeen

Solat Jumaat di Surau Al-Faaizeen

Thursday, February 2, 2012

Penyata Kewangan - Projek Pembinaan Masjid Prima Beruntung

Penyata Akaun 2010

Penyata Akaun 2011




Paparan di atas ialah rekod kewangan setakat ini untuk Projek Pembinaan Masjid Prima Beruntung yang disediakan oleh Tuan Bendahari, iaitu Hj Munir. Penyata kewangan menunjukkan baki terkini akaun bank berjumlah RM109,410.50.

Status projek terkini seperti yang dijelaskan oleh Tuan Pengerusi iaitu Hj Johari ialah Projek Pembinaan Masjid Prima Beruntung ini akan ditangguh buat sementara sehinggalah permohonan pertukaran tapak asal iaitu kawasan lembah ke tapak baru iaitu kawasan tanah tinggi yang sedang di pertimbangkan oleh pihak berkuasa tempatan, mendapat kata putus.

Justru itu target anggaran siap projek ini telah di ubah daripada 1/1/2012 kepada 1/1/2014.




Rekod Kewangan 2010




Rekod Kewangan 2011






Pihak AJK dan ahli khariah Fasa Anggerik Prima Beruntung akan menumpukan perhatian buat masa ini kepada Projek Pembinaan Surau Baru al-Faaizeen yang akan menggantikan Surau Sementara al-Faaizeen. Projek pembinaan surau baru ini telah mendapat kelulusan pijak JAIS.

Untuk itu AJK Pembinaan Surau al-Faaizeen telah ditubuhkan yang mana Tuan Pengerusinya ialah Hj Nawawi dan di sokong oleh AJK Teknikal yang diketuai oleh Tuan Syed dan AJK Kewangan oleh Tuan Pengerusi Surau iaitu Hj Azman. Akaun Surau al-Faaizeen yang sedia ada akan diguna pakai untuk menerima segala sumbangan amal jariah dari para penderma. Anggaran awal kos pembinaan ialah RM200K.

Kerja2 'Earth Work' akan bermula dalam masa terdekat ini. Target siap projek ini yang ditetapkan oleh pihak AJK ialah bulan Ramadan 2012. Semoga hajat ahli khariah untuk beribadah Ramadan pada tahun ini di surau baru akan tercapai. Doa, sokongan kewangan, dan sokongan kerja kuat daripada semua pihak amatlah diharapkan.


Alhamdulillah setakat 9/2/12 sejumlah RM71,000 telah berjaya dikumpulkan dalam Tabung Surau. Anggaran awal pembinaan Surau Al-Faaizeen Baru fasa pertama ialah RM200,000. 


Kami mohon infaq Muslimin dan Muslimat sekelian bagi menjayakan projek Rumah Allah ini. Semoga dimurahkan rezki, insyaAllah.




@@@

No comments:

Post a Comment